Ketoadaptacja – ile jeść tłuszczu

Chcesz zacząć dietę ketogeniczną jednak obawiasz się procesu adaptacji do diety ketogennej? Nie wiesz jak ją wykonać, przejść bezproblemowo i bez komplikacji? Jakie są prawidłowe makroskładniki aby przejść ketoadaptację gładko i w miarę przyjemnie.

Może najpierw zacznijmy od tego czym jest ketoadaptacja i do czego ją potrzebujesz. Ketoadaptacja to nic innego jak przestawienie organizmu na spalanie tłuszczu i wykorzystywanie go jako głównego źródła energii. Jeśli byłeś dotąd na diecie wysokowęglowodanowej, a Twoim głównym źródłem energii były węglowodany to musisz przestawić organizm na wytwarzanie energii z tłuszczu.

Jak zacząć ketoadaptację?

Zacznij od wyeliminowania węglowodanów z diety – maksymalnie 20g na dzień to bardzo mało (wbrew pozorom). Postaraj się aby 80% Twojej diety stanowił tłuszcz wszelkiej postaci. Reszta to białko. Twój organizm mając do dyspozycji tylko tłuszcz oraz odcięte całkowicie węglowodany zacznie wytwarzać energię z tłuszczu i zacznie z niej przede wszystkim korzystać. (więcej o ketoadaptacja)

Jak długo twa ketoadaptacja?

U różnych ludzi różnie to bywa – od tygodnia może to trwać nawet do 3 miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *